woensdag 18 mei 2016

Alweer mei geworden

De tijd gaat snel en het project langzaam. De heropbouw is heftig en ik werk er natuurlijk alleen aan wanneer ik tijd en zin heb.

Hoewel er al een nieuw a-paneel(waar de deur aan hangt) op was gezet, is dit niet bruikbaar.
De naad bij de deur is te klein en bovendien wil ik weten wat de toestand achter het paneeltje is.

 Deur geprobeerd in positie te brengen zonder de scharnieren.



 Veel te krap.

 Maar goed dat het er af is. Kan wel wat "liefde" gebruiken.

 Hardhandig roest verwijderd en ruimte gemaakt om het a-paneel te kunnen positioneren.


 Versteviging voor het subframe ophangpunt. Boven nieuw en onder oud.

 Nieuw stukje plaatwerk getimmerd.

 Lekker verder breien...

 Even een schrik overzicht plaatje.



 Nu eerst de deur op z'n plek. Dit keer met naden.

 Fixeren die hap.


 In de "auto"

 Binnen het spatbord.


A-paneel heeft een binnen- en buitendeel. Mooi moment om mijn gaten pons te proberen.
De deur kan weer bijna hangen.
Volgende stappen: Nog wat stukken in de voorkant vervangen, tunnel herstellen, deur instap/ dorpel vervangen enzovoort.

Tot gauw!



zondag 21 februari 2016

Leuk bezig geweest.

Ik ben er nog wel hoor.
Er waren ook andere energie slurpende zaken, maar er is weer een en ander gebeurd.
Anders dan de eerste (rode) mini, maak ik dit keer een braadspit van staal i.p.v. tuinhout. Het voordeel is dat deze de mini recht gaat houden...
Ik heb dus een flinke stapel ijzer besteld en eens goed nagedacht wat wijsheid is. Foto's volgen.


Spatborden verwijderd. Lekker de ruimte en echt het gevoel dat het gaat gebeuren.


Hier is te zien hoe slecht de linker deur past. Voor mij is de enige manier om de deur er mooi in te krijgen, de ophanging van de deuren te plaatsen met de deur op zijn plaats.



Ook aan de deuren is "wat werk"


Poetsen en krabbelen aan het brandschot. Ik wil dit vast schoon hebben omdat hier een draagbalk van het las spit komt te liggen. Verder zie je hier de slangen uitsteken die naar de hydrolastic veerbollen gaan.



Beugeltje waar o.a. de motor stabilisator(hondebot) aan hoort. Ik vind deze slap en frommelig. Wordt aan gewerkt.


Na zwaar overwegen toch de binnen spatborden ook verwijderd.


Subframe los

Schuren, chemisch roest verwijderen, weer schuren enz.


Eindelijk is mijn bestelde staal binnen. De glimmende balk (verzinkt) had mijn middenbalk moeten worden. Helaas verkeerde maat ontvangen. de juiste wordt met spoed nageleverd.
Deze mag ik houden. wie weet waar die nog goed voor is.


 In de auto versteviging gelast. Nu zo dat de deuren er ook nog in passen.


Nieuw plaatje gemaakt. Deze komt vast met bouten.


Parafaan in de primer en de rest in de (3x raden) ja hammerite.
Hier kun je uit afleiden dat de auto wit gaat worden. Sorry Andre.


Alvast wat staal voorbereid voor de staanders van het lasspit.


De staanders zijn klaar. Met dank aan het bureau dat zich hier voor opgeofferd heeft.


Ook de bevestiging aan de koets is klaar.


Alleen het achter subframe er nog onder uit.



En draaien maar. Dit zal een gemak opleveren!


Daar bij het gaatje is de koets het zwakst.


Dus draaien we die kant naar ons toe en hup, dorpel weg. Kon bijna zonder slijpen haha.
Tot gauw (hoop ik)

vrijdag 6 november 2015

Ronkend de laan uit

Door omstandigheden kan ik tijdelijk niet zoveel met autotjes spelen als ik zou willen.

Daar heeft vooral de MK2 last van, maar toch zijn er momenten...

Heb je een mini met injectie motor en is die ineens dorstig?
1 op 8 in plaats van 1 op 16 is wel lastig, vooral omdat de tankmeter toch al niet zoveel verteld.
Nou, dat bleek een lekje in een knietje van de vacuĆ¼m leiding. Ik had er al gezocht en de leiding zoog toch zo goed dat het slangetje aan mijn vinger bleef hangen, waardoor ik dacht dat het wel goed zat.
Bij de 2e zoekronde gelukkig toch gevonden.


Plaatwerk voor de mk2 aangeschaft




Spatbord verwijderd en weer even mogen schrikken wat er (niet) achter zat.


Gesponsorde schokbrekers van een Abarth vriend...


Verschillende wensen in vervulling.
Ik wilde niet meer over iedere drempel schaven. Ik wilde wel hoorbaar door de straat.
En dan wilde ik ook nog van slecht passende benzineleiding af.

 Voor de leidingen en de linker schokbreker mocht de tank er uit.


Kijk het dan toch glimmen,

Tuurlijk past de uitlaat niet.
Eerst maar de bocht van de linkpijp af.


Jammer dat de buis niet recht op de demper zit gelast.
Improviseren dan maar weer.

 Zagen
 Lassen
 
En dan maar gassen!
Echt ook een stuk zuiniger, want boven de 120 is het niet echt aangenaam.

Even voor het rotweer olie, filter, koelvloeistof en een oliekeerring vervangen.

Tot gauw!